Matlagning, igen

Idag blir det Mausteinen tonnikalapasta. Hittade receptet i S-gruppens tidning Samarbete. Lät gott och jag prövade det en gång men då saknade jag currypasta. Hittade det i en butik här så nu ska jag göra ett nytt försök.

Bild kommer om jag kommer ihåg att knäppa en.



Mausteinen tonnikalapasta

2 annosta

1 sipuli
1 rkl öljyä
250 g pakastekasvissuikaleita
1 prk tonnikalaa
0,5 punaista tuoretta chiliä
1 rkl mietoa currytahnaa
1 prk kevytruokakermaa
1 paketti (250 g) tuorepastaa
Kuori ja hienonna sipuli, kuullota se öljyssä. Lisää joukkoon kasvissuikaleet. Poista chilistä siemenet, hienonna ja lisää pannulle. Paista sekoittaen noin 5 minuuttia. Lisää currytahna, paista muutama minuutti. Lisää tonnikala ja kerma ja kuumenna kastike. Keitä pasta. Valuta ja sekoita tonnikalakastikkeen joukkoon.


Översättning kommer om det behövs, men jag antar att alla mina läsare förstår så pass mycket finska att de kan läsa receptet:P


Den var helt okej, varken speciellt äcklig eller god. Kanske om man modifierar receptet lite....och lägger i lite mindre currypasta.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha.. var det en pik till mig eller? :P Tur att jag inte tycker om tonfisk så jag måste försöka översätta receptet.. ;)

2010-06-10 @ 08:22:29
URL: http://lindasgottochblandat.blogg.se/
Postat av: sabsa

haha:D japp ungefär;D

2010-06-10 @ 16:26:18
URL: http://sabsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0