I-lands problem

Nu sitter jag här med ett personligt mästerskap att skriva och funderar istället på i-lands problem. De är inga stora problem. Jag tänker mer på dom som irritationsmoment i vardagen. Men SOM de kan irritera! Nu, i skrivande stund, är mitt största problem markeringar i böcker. Eftersom jag är en fattig student vill jag inte köpa alla böcker vi ska använda i skolan och därför är jag otroligt beroende av att låna från biblioteket. Jättebra att vi får låna därifrån och att staten betalar så att vi fattiga studenter också får tillgång till den dyra studentlitteraturen. Nu till mitt problem då. Att folk streckar under och markerar i dessa böcker! Varför? Javisst, det är jättebra att strecka under då man pluggar, man lär sig bra. Men tänker dessa människor inte på nästa som ska läsa boken? Kanske jag vill läsa det ordet/den meningen som är överstruken...

Nu är ju detta inte något jätteproblem eftersom det nästan alltid går att läsa men irriterande att ha något understreckat som jag inte tycker är relevant. Alltså ett i-lands problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0