O-ringen

Några dagar innan o-ringen var jag ju i Linköping. Vi badade, vandrade runt på stan och pratade. Av Linköping såg vi gamla Linköping, Valla gård, centrum och åt på Bosses glassbar. Dessutom var vi till Berg och kollade på slussarna, båtarna och människorna. Hade en underbar tid i Linköping och längtar till Umeå då jag får träffa min gumma igen :)                                                                                                                                                                                            På väg mot Ljusne stannade jag först i Enköping och plockade upp pappa och Sirkka för att sedan fortsätta till Västerås och hälsa på Mats och Carina. Där åt vi och pratade bort en stund. Mycket trevligt:)                                                                                                                                                                                                              O-ringen gick ungefärs som förväntat. Första dagen värkte lungorna så fort jag blev det minsta andfådd, så jag gick största delen av banan. Förutom det gick det helt bra, inga bommar och inga större misstag. Andra dagen sprang jag lite mer och var inte lika långt efter segrarinnan då heller. Inga större bommar andra dagen men en par minuter ifårn ett perfekt lopp var jag nog. Tredje dagen sprang jag ungefär lika mycket som andra dagen och resultatet ungefär därefter. Fortfarande en par minuter ifrån perfekt lopp. Löpningen kändes toppen. Fjärde dagen bestämde jag mig för att springa tävlingsfart eftersom det var en medeldistans. Jag var bara några futtiga minuter från segrarinnan den dagen, helt nöjd men efter detta lopp blev det sämre med andningen igen och femte dagen gick jag nästan hela vägen.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Förutom orientering hann vi ju med en del annat också. Vi åt på Albertina på vår lediga dag och det var fantastiskt gott, dessutom strosade vi i Söderhamn, kollade stan och utsikten, några loppis blev det också. På lördagen innan var jag, pappa och Sirkka i Gävle på Valbo köpcentrum och shoppade. Mötte en jävligt otrevlig svensk på parkeringen som nästan förstörde vår dag, men han var väl tack och lov argare än vi :P På vägen hem stannade vi först i Juniskär och år på Lindas jobb. För de som har vägarna förbi Sundsvall rekommenderas detta varmt :) Sedan ett snabbstopp i Sundsvall för att säga hej åt Daniels föräldrar och farmor. Synd att vi aldrig har tid att stanna på en kaffe. Uppe i Umeå stöp jag i säng ganska snart och vaknade pigg och glad för en dag av shopping och träffa Mari. Tyvärr var hon lite bakis och inte alldeles för pigg på att vandra runt. Hittade ett par shorts som jag bott i sedan dess:) <3                                                                                                                                                                                                                       Bilder kommer då jag stulit några av Linda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0