Blod, svett och långlänk

Idag var det åter dags för långlänk och vi var tre tappra själar som var ute och sprang. Jag hade planerat en bana i Norrvalla-skogen som gick mest längs stigar och så hade jag lagt ut några kontrollpunkter längs vägen. Pappa tyckte att vi nog springer långsamt om det tar 90min, men vi tyckte att vi sprang lagom tempo och det tog 110min... Fast då hade han i och för sig inte räknat med orienteringen.

Det är varmt och skönt att springa ännu fast vi är på väg mot slutet av november och svetten rann. Vi konstaterade att det träningsmässigt är rätt bra att vi har barmark och plusgrader. Vi tyckte också att då snön kommer får den komma för att stanna så att vi inte hamnar i nåt mellanläge med snö en dag och slask nästa. Desto större krav har vi inte på vädret :P
.
I skogen märktes det att det var halt och blött. Vi ramlade om vartannat och slog upp blodiga sår här och där, men det är vardagsmat för orienterare. Det är bara att stiga upp och konstatera att inget är brutet och fortsätta springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0