Kronobysprinten

Igår var jag på Kronobysprinten. Det var varmt, det var tungt och det var långt. En del intressanta vägval hade tyvärr tagits bort efter en viss diskussion hörde jag i efterhand och det var ju tråkigt. Jag hade gärna haft mer orientering och mindre löptävling. Vann gjorde jag i alla fall. Jag vann ett presentkort och en Snåres-limpa (som faktiskt inte är så god som Kronobyborna påstår och JA jag åt den nybakad för den var änuu varm inuti då jag åt). Lyckades på något konstigt vänster sega mig ifrån mina konkurrenter lite för varje kontrollavstånd, trots att jag var seg och tung i benen.

I övrigt tyckte jag att det var en bra och rolig tävling då vi fick visa upp orienteringen lite för allmänheten och visa att det inte behöver vara så svårt. Tycker att Vörå kommun kunde ta ett liknande initiativ till Vörådagarna. För det var faktiskt Kronoby kommun som tagit initiativet till denna tillställning!! Hör och häpna! Eftersom det var kommunen som tagit initiativet var det också de som gav priset i tävlingen. Riktigt imponerande att de vill satsa lite på sporten också=) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0