Success?!!

Idag har jag haft en ganska chill dag. Vi hade labb 2h, skrev labbrapport en stund efteråt, lunchade på H&H med Anna Maria och fick massage. Senare ikväll ska jag och Emilia ha tacomiddag och lära oss baka pepparkakscupcakes till perfektion. En helt lagom fredag med andra ord.
 
På labben idag hade jag ju utlovat ett pers i frivändning från 47,5 kg till 50. Det blev bättre än så! Jag tog 52,5 och lyckan var gjord!! Det värsta med att jag gör bra ifrån mig på labbarna är att då får jag tyngre träningspass nästa gång, fö nu vet ju S att jag klarar bättre än jag visar på träning. Det är ju bara det att det är tungt att lyfta 50 kg och jag är lite lat. ;)
 
Alltså jag var ju nöjd över att klara så mycket som jag gjorde idag... i alla fall en stund...som vanligt.. alltså det är ju klart att jag är nöjd att jag lyckades, jag har ju aldrig gjort bättre. Men efter att ha firat och glatt mig en stund frågar jag mig istället varför jag inte försökte på det här förra veckan? Då skulle jag ju vara bättre nu. Eller varför jag inte ens gjorde ett försök på 55 kg. För jag förväntar ju mig en spikrak utvecklingskurva. Allt ska gå lätt och snabbt. Jag ska bli starkare, uthålligare och bättre och helst igår. För att tänka sig att vara nöjd då man persat med 7,5 kg på en vecka går ju inte. Jag är aldrig nöjd mer än bara en liten stund. Sedan fokuserar jag framåt igen och nedvärderar min prestation.
 
Är föresten satt i löpförbud nu. Förutom på söndag, den löpturen var icke förhandlingsbar. Jag har länge haft en sorts kramp i vaderna då jag ska försöka springa. Den har ibland blivit bättre då jag sprungit en stund och ibland har den inte det. Sedan typ 3-4 veckor tillbaka har det stundvis, speciellt i hopp, varit en skärande/huggande smärta i vaderna som strålar neråt och även inåt. Det lär inte vara så bra tecken. Så nu är jag förpassad till rullskidor, skidor, cykel och vattenlöpning tills det blir bra. Typiskt! Jag önskar nästan att jag inte öppnat munnen om att jag har ont. Men det är svårt då vi gjorde en labb och skulle göra maximala sprintlopp och jag inte kunde trycka på överhuvudtaget. Fast det är ju för att hjälpa mig framåt som jag har löpförbud nu....men det SUGER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0