Lettisk mat

Vi är nu i Lettland. Vi har fasat i flera veckor över att maten skulle vara lika obefintlig och oätlig som i Litauen för två år sedan. På middagen idag blev vi positivt överraskade med något som liknade makaronilåda, MEN det serverades med en halv skiva bröd och honung med te. Vi väntar med spänning på frukosten....

Vi kan konstatera att chips smakar ungefär som i Finland, sötsaker däremot är lite mer obestämbart. Vi köpte något vi trodde var maräng. Tankegången då jag tog första tuggan var så här "Gott! Maräng typ...eller jag vet inte...kanske lite mer mot marshmallows". Jag har ätit hela nu och kan fortfarande inte riktigt bestämma mig vilkendera det faktiskt var. Ida å sin sida tyckte nog mer att smaken liknade glass "men de e ju int kallt". Hon menar att konsistensen var som glass, när den är kall, men det vi åt var ju inte kallt. Ja, det är helt enkelt lite svårt att beskriva. Måste upplevas!

Tilläggas bör ju att vi faktiskt sitter på rummet och jobbar med FSO ärenden som att sortera numror, räkna SI pinnar, ta reda på information om morgondagen osv. Vi jobbar med andra ord stenhårt!
 
Vi kan konstatera att man efter att ha suttit berdvid varann och pratat oavbrutet i 8,5 h i buss inte lägre har så mycket att prata om. Vi sitter nu med varsin iPad/Macbook i famnen och slösurfar...host.. eller ja, jobbar stenhårt och äter skräp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0