Fuskar

Nu och då händer det. Att jag fuskar alltså. Ja, att jag fuskar med träningen då. Jag borde inte och jag vet egentligen bättre, men det är nåt som driver mig att göra det i alla fall. Jag kan inte riktigt förklara.

Då jag pratar om att fuska så menar jag då att jag gör extra träning (några övningar extra på gymmet, en extra intervall, ett extra löppass, simning, yoga, cykeltur eller bara en promenad). Och nej jag är ju inte dum, jag vet att det inte är så bra alla gånger. Ändå kan jag inte hålla mig! Idag till exempel åkte jag rullskidor på morgonen, men hade egentligen ett intervallpass planerat till eftermiddagen. Troligen kör jag båda, men just nu sitter jag ganska djupt nere i soffan så det blir nog en middag först och så får jag se på solnedgången medan jag springer.

Min egentliga poäng med det här inlägget är att jag borde bli bättre på att vila. Att hoppa över ett pass om jag känner mig trött och inte köra dubbla istället. Kanske jag blir gammal och vis snart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0