Självständighet och yr som en höna

Känner mig lite tvungen att skriva nåt annat än dikter här emellan också. Denna helg var jag ledig. Ja ni läste rätt LEDIG!! Det hände senast...ja, vet inte när. Fredagen, som var ledig dag i Finland då vi firade självständighet, tillbringade jag med bästa Lilli. Bella var hyfsat avundsjuk att jag fick umgås med hennes mamma och inte hon. (Man ska så lagom vara i Umeå istället för hemma och umgås med oss) Jag och Lilli hade planerat ett monsterpass på Köukar med en massa intervaller uppför största backen i nejden, men en snöstorm drog in över landet så vi fick lägga våra planer på is. Istället sprang vi 1,5h och resten av dagen åt vi och låg och degade i soffan framför den öppna spisen. Härligt!
 
Jag och Lilli vid Lillträsket. Observera mina snöiga ögonbryn! Det blåste och yrde ner en massa snö under passet, men med trevligt sällskap gick 1,5h ändå fort =)
 

På lördagen lyckades jag med konststycket att inte göra nånting alls. Eller jag tränade ju två gånger, men annars gjorde jag inget. Det var rätt skönt att bara få vara! Imorse var det väldigt fint väder (okej det var väl förmiddag innan solen orkat upp) så jag passade på att ta några bilder då jag var ute och joggade. Vasa kan nog vara rätt fint också!
 
Hovrättsparken
Vy från Vasklotbron mot stadsfjärden
Fiskebryggan och restaurangbåten Faros
Småbåtshamnen och Strand Hotel (eller ja, fängelset, men kallar det strand hotell eftersom det har bästa tomten i stan)
 
Nu har jag varit på kvartersorientering och om man kollar gpsn kan man undra vad 17 jag hållit på med. Det ser ut som om jag sprungit runt som en yr höna (kanske sant?) och dessutom mestadels på vatten. Det kändes nog som om det var väldigt mycket träd runtom mig men vem vet, de kanske växer i vattnet. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0