Om att återgå till träning

Idag blev det ingen träning för min del. Var på träningssamtal i fredags och då kom vi överens om (även om det satt hårt inne) att jag ska träna varannan dag nu till en början för att se hur kroppen reagerar på träning. Detta eftersom jag varit så pass sjuk som jag faktiskt varit och dessutom under så lång tid. Funkar inte det och jag blir sjuk igen får jag vila och börja om från scratch.

Det ska ta lika många dagar som man varit sjuk att återgå till normal träning, alltså borde jag vara tillbaka för fullt först om två veckor ungefär. Jag är ju förstås otålig och vill börja köra så mycket jag kan på så kort tid som möjligt "för att komma ikapp", men det är ingen vidare idé. Det är bara att försöka acceptera att jag missat dessa träningsdagar och göra om göra rätt. Skynda långsamt, det är inte riktigt min grej!

Istället för träning har jag suttit på Iksu och förberett en presentation. Där mötte jag också upp Anna Maria och vi lunchade på H&H. Sedan har det kommit skidor på tv så jag och Bella har suttit bänkade i soffan och kollat. Ikväll ska vi ladda med pannkaka serverat med sylt och grädde för att få energi till att bli frisk. Gott värre! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0