Tävlingshelg

Efter en lång bloggpaus nu tänkte jag att jag skulle skriva lite. I helgen har jag haft besök av Susann och pappa. Vi har kollat runt lite på skolan och varit en sväng på stan, men största delen av helgen har gått åt till att vara på tävlingar en bit utanför Umeå. I går var det en medeldistans och det gick helt okej, jag hade några småmissar och två lite större. 15s från seger gör ju att det harmar extra mycket att jag gjorde de där missarna.

I går var jag ute på rullskidor på kvällen och Susann följde med på cykel. Jag ville åka av mig lite för att bli pigg och kry till tävlingen idag. På hemvägen blev jag attackerad av en hund, som fick känna lite på en stav. Han blev väldans närgången och jag slog till för att han skulle hålla avstånd. Jag vet inte vad det är med hundar och rullskidor, men de går verkligen inte ihop!!!

I dag hade vi långdistans och det var varmt och tungt. Jag gjorde ett par lite halvdumma vägval och en rejäl bom på slutet. Exakt samma kontroll som jag bommade rejält förra året också... Jag gillar inte den kontrollen, tydligen. Mest av allt var jag dock trött och omotiverad. Dock tror jag att jag blev tvåa eller trea, resultaten är inte helt klara än. Så placeringarna denna helg får jag väl vara nöjd med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0