På läger

Halva denna vecka är jag på träningsläger med gymnasiet. Vi är i Piispala och det ligger några timmar hemifrån. Som vanligt väldigt intensivt med träningsläger, men ack så roligt! Det som känns mest negativt just nu är kylan och snön. Det är inte helt lätt att orientera då marken är täckt med 10-15cm snö och framförallt är det inte säkert. Då man inte ser vad som finns under så är det lätt att man stiger snett och skadar sig och så blir det ju inte bättre av att det bli halt också.
 
Det som inte dödar, det härdar. Lite finsk sisu måste man ju uppvisa ;) Okej, ska sanningen fram var det svinkallt att byta om och det var bara knappt jag klarade av det då fingrarna blev så stela att jag inte kunde knyta upp skorna.
 

Idag har jag lekt Afrikas stjärna (För svenskar: Den försvunna diamanten, eller nåt sånt, heter spelet i Sverige) med orienterarna. Eftersom säsongen är över och de egentligen har viloperiod så tycker jag att vi kan köra lite annorlunda träning. Så därför lekte vi istället, dock med kartan i hand.
 
Jag hade tillverkat både ädelstenar och flygbiljetter som jag lagt ut vid vissa kontroller. Förutom Afrikas stjärna gav även ädelstenarna belöning i mål. Jag hoppas att de tyckte det var roligt, i alla fall var det kul att planera ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0