Test

Det är väl kanske länge sedan jag har skrivit om mitt vardagliga jobb nu. Igår var det styrketräning och när gymnasieelverna nästan var klara kom en lokal kändis in i gymmet; David Söderberg. Finlands bästa släggkastare. Han lyfte något mer än de som går i gymnasiet, men tror det är bra att de får se nån som ligger i världstoppen träna. Om inte annat så kanske det ger nån lite motivation.

Idag hade vi test. 3000m inomhus på en 400m bana. Mest för att det är bra träning att testa och för att kolla att alla ligger någorlunda på sin nivå. Det är väl så att de inte ska ligga helt i toppform just nu då de är mitt i en tung träningsperiod, men om nån tappat jättemycket så är det ju bra att upptäcka det för att fundera om lite med träningen. Ikväll var det flera som imponerade! Riktigt hårda tider var det som sprangs på 5000m.

Imorgon kör vi lugnt med längdskidor och teknikträning och sedan tar vi helg från gymnasiets sida med träningen. I helgen är det stora friidrottstävlingar i Botniahallen, om jag förivrar mig kanske jag åker dit och kollar en stund. Stora delar av finska och svenska eliten ska väl delta så det kunde ju vara lite intressant =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0