Språkbad och vårkänslor

Det har varit ganska stillsamt här på bloggen ett tag nu. Jag har mycket annat att göra och tycker väl inte att jag har så mycket att skriva om. Nu är jag iaf i Danmark och medan vi fortsätter att nöta europavägar (sett för mycket av både E8, E4 och E20) ska jag berätta lite om detta senaste äventyr.

Jag är med aluevalmennus på träningsläger i Danmark och efter att ha tävlat i tre dagar ska vi nu förflytta oss från Fredriksværk till Silkeborg. Det här med att resa med en hel busslast finskspråkiga 16-20åringar är kanske inte det lättaste jag gjort i mitt liv. Enda gången jag hittills imponerat på dem är när jag försöker prata med danskarna (inte så svårt att imponera på dem med andra ord. Värsta språkbadet den här resan med andra ord. Dock är de nog inte imponerade över varken mina finskakunskaper eller min kondition. Jag pratar på för allt vad tyglarna håller och hoppas att de förstår en bråkdel i alla fall. Konditionen är nog i sämre skick än mina språkkunskaper i nuläget. För mig är det bara att bita i det sura äpplet och inse att jag är så trött att jag snart brakar genom väggen istället för in i den. Vila istället för tävling för mig alltså.

Även om jag inte är fysiskt i så bra form har det ändå varit kul att tävla. Det framkallar verkligen vårkänslor på riktigt och självklart beter jag mig som en ko på grönbete! Nu hoppas jag att 1,5 vilodag har gjort susen och att jag åtminstone orkar göra en lätt träning imorgon.

Tack och hej från nånstans på E20 (tror vi är på Fyn, men lågstadiets geografikunskaper skulle nog behöva dammas av en aning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0