Piispala

Kom "hem" (alltså hemhem till Vörå) från Hyvinge sen lördagkväll. På söndagen hade jag funderat på att träna men kände mig trött så jag struntade i det. Istället gick jag lös på pappas hus. Jag och min kära syster har inte städat bland våra saker i det huset på snart 10 år och nu har jag fått nog av att inget ryms in nånstans så jag röjer undan så mycket jag bara hinner varje gång jag är ledig. Det blir en hel del kan jag meddela.

Ledigheten varade bara under söndagen. Idag har jag åkt iväg till mellersta Finland på läger med gymnasiet. Fördelen med att ha många olika grupper är att man får vara på läger nästan jämt. Räknar väl till drygt 100 lägerdygn detta år. Vi är här i Piispala i tre dagar och för orienterarna är det egentligen bara återhämtande träning som gäller, men för att få ett läger inpassat för många olika idrottsgrenar så gäller det att trixa lite. Läger kan man alltid ha men man måste bara veta hur man lägger upp programmet och varierar det för de olika idrottarna så att de får ut nåt av det också.

Här mellan varven sitter jag och planerar en träningsdag som jag ska hålla på lördagen i Kronoby. Ingen rast och ingen ro....men kul är det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0